Washington Fly Fishing Forum banner
21 - 40 of 41 Posts
Bi Mart verkoopt ze
Weet je het zeker? Vraag me af of het een oude voorraad is die in de schappen ligt? Ik weet dat toen ze stopten met het maken van hengels (een brand geloof ik) ze nog steeds hun golfshaft divisie hadden draaien.

Ik heb nog steeds verschillende Kunnans. 2 van de gewilde noodle hengels (waren van mijn vader, ik betwijfel of ik ze zou verkopen). Heb een grotere 3-delige 12'. Ziet eruit als een zware pinning hengel. Kleine ogen zoals een pin/baitcaster.

De hengelsportwinkel in Sandy Oregon verkocht ze afgelopen zomer, kocht twee 6wt vliegenhengels voor 50 dollar per stuk met labels eraan.

Ik bezit een Kunnnan 5/6 wt 8'6" vliegenhengel die ik ongeveer 4 jaar geleden heb gekocht. Deze kleine vliegenhengel werpt zeer nauwkeurig en is leuk om mee te vissen, omdat hij zo gemakkelijk te gebruiken is. Deze jongens maken nog steeds hengels, maar slechts één vliegenhengel, het model KIM7-862F-56, deze jongens zijn niet goedkoop, alleen heel goedkoop. Ik heb de mijne veel gebruikt en hij heeft het heel goed volgehouden, ziet er nog steeds als nieuw uit, deze hengel ziet er veel duurder uit dan hij in werkelijkheid is, het is een tweedelige hengel met een full wells handvat en een mooie molenhouder met een kersenhouten inleg. Toen ik deze vliegenhengel kocht, deed ik dat om een hengel te vervangen die kapot was gegaan en de enige vliegenhengel die de winkel op dat moment verkocht, maar nadat ik ermee had gevist, besefte ik wat een koopje deze hengel werkelijk is...

Ze maken ze nog steeds, misschien geen hengel van het noedeltype, maar een goede hengel. Ik heb dit voorjaar net een 8'6" Kunnan medium action 8-17lb lijn gewicht bait caster gekocht, het is een mooi uitziende hengel donkergroene afwerking met kurken handvatten en hij is gevoelig en licht van gewicht, ik vind de mijne erg fijn.

Hmmmmm, ze moeten ze letterlijk weer in productie nemen. Ik weet dat ze al jaren golfschachten maken, en aangezien ze bezemstelen maakten, maakten ze ook enkele diepzeestaven. Ik hield van hun oude bruine blanks. Dat waren de beste (spiraltech) hengels, vooral voor het geld. Had hun 8'6" 8-12# spiraltech en die baby landde veel vis totdat ik er eindelijk van af kwam toen hij zijn levensduur bereikte.

Hetzelfde is me net overkomen. Achter mijn vriezer in mijn garage vond ik een vuile buis, waarin een Kunnan backpacking hengel zat die ik in de jaren 80 bij REI kocht en misschien twee keer heb gebruikt. Het is een 74775 7'6" 4-5 wt hengel, 4-delig en hij kostte maar 39,75 dollar, de sticker zit nog op de buis. Door op het web te zoeken, vond ik deze thread.

Ik had het geluk om deze week een 9 voet lange zalm-steelhead hengel te vinden in een kringloopwinkel. Hij is als volgt gelabeld:
Kunnan Graphite Northriver, N7690XH 9' 0", 274cm, x.hvy. 15-30 Lb LINE. Ik heb eerder wel eens goede spullen gevonden in kringloopwinkels, maar dit is een van die uitzonderlijke vondsten. Hij lijkt nog nooit gebruikt te zijn. De butt vertoont geen slijtage. De kurken handgreep is iets langer dan de gebruikelijke steelhead/zalm hengels die ik heb gezien. De pasvorm en afwerking zijn echt geweldig. Hij heeft de Fuji-stijl reelhouder. Trouwens, ik heb $6,99 betaald.

Ik ben een enorme fan van Kunnan. Ik bezit 3 hengels die eind jaren 70 zijn gekocht. Een spin-, aas- en vliegenhengel. De originele hengels waren niet bruin. De bruine hengels waren de Taiwan hengels. De groene hengels zijn de originele en de betere van de twee. Ze waren een groot succes aan de oostkust. Hun fabriek stond in South Carolina. Hier was de brand. Als je een groene hengel in goede staat kunt vinden, koop hem dan. Je zult niet teleurgesteld zijn.

Yup. Heb nog steeds een baitcaster in het rek die mijn zomer-run plughengel was. Hij heeft een hoop vissen gevangen van Blue Creek tot Bear-Rug Hole.

Ik had een oude Kunnan 7wt. Ik denk dat ik hem kreeg op de Sportsman's show in Portland. Vrij traag voor een grafiet hengel als ik me herinner, het werpen van een zinkende tip was een avontuur.

Ik heb een 6 of 7 wt. en een kleine spinhengel voor forel met de kleinkinderen. De vliegenhengel is erg traag in vergelijking met het materiaal dat ik nu heb. Ik heb ze teruggekregen toen Outdoor Emporium op Pontius zat. Weet iemand de geschatte datum van hun verhuizing?

Ik ben een enorme fan van Kunnan. Ik bezit 3 hengels die eind jaren 70 zijn gekocht. Een spinning, bait en vlieg. De originele hengels waren niet bruin. De bruine hengels waren de Taiwan hengels. De groene hengels zijn de originele en de betere van de twee. Ze waren een groot succes aan de oostkust. Hun fabriek stond in South Carolina. Hier was de brand. Als je een groene hengel in goede staat kunt vinden, koop hem dan. Je zult niet teleurgesteld zijn.
Ze hadden ook Kunnan in Californië. Helaas verkochten ze de groene, bruine en zwarte blanks vrijwel tegelijkertijd hier in het noordwesten. Ik weet niet zeker hoeveel spiraltechs je hebt bevist, maar ze waren fantastisch! Ik heb nog steeds twee spiraltech noodle hengels, waarvan één van mijn vader. Ik heb ook een groene centerpin hengel van Kunnan. Ik had ook een paar van de groene mooching hengels, ze waren geweldig. Maar ik zou niet zeggen dat ze de beste zijn. Ik wou dat ik niet veel van die bruine blanks had verkocht.

Om dit Kunnan-onderwerp actief te houden, moet ik een opschepperij toevoegen, een paar. Had onlangs en opnieuw het geluk om een paar, bijna nieuwe, zware visvliegenhengels te vinden. Ze zijn ideaal voor zalm-steelhead in deze regio:
Kunnan Graphite Advantage. 72910, 9', aftma #10, verlengde kurken handgreep onderaan, betaald $14,99
Kunnan Grahite Classic, 82909, 9', aftma #9, betaald $14,99

Als deze zogenaamd niet zo duur zijn, kunnen ze een persoon zeker voor de gek houden. Ik heb elke centimeter afgezocht naar eventuele beschadigingen. Deze hengels zien er erg goed uit, zijn licht voor de lengte en geweldig voor moeiteloos werpen.

Toen ik jonger was, waren Kunnan zoutwaterhengels de hot sticks aan de kust van centraal en zuidelijk Californië voor zowel kust- als offshore soorten. Ik heb nog steeds een tonijnhengel in een koker opgeslagen ergens hier in de buurt.

Ik heb een 6 of 7 wt. en een kleine spinhengel voor forel met de kleinkinderen. De vliegenhengel is erg traag in vergelijking met het spul dat ik nu heb. Ik heb ze teruggekregen toen Outdoor Emporium op Pontius stond. Weet iemand de geschatte datum van hun verhuizing?
De laatste keer dat ik naar Outdoor Emporium ging, was het alsof ik een stel zwervers inreed. Niet de beste plek voor een sportartikelen outlet. Ik vond het leuk toen het in het midden van Seattle was.

21 - 40 of 41 Posts